כפתור וואטסאפ
לחידת הממציא הצעיר

בתי ספר יסודיים

מרכז ייחודי להעשרה מדעית טכנולוגית

 

 

מורה יקר,

תלמידי בית ספרך מוזמנים להיות שותפים לעשייה המדעית בטכנודע חדרה. 

 

בטכנודע מעבדות חדישות המצוידות בציוד מדעי מתקדם, מצפה כוכבים ופלנטריום, פארק ומוזיאון מדע אודיטוריום מרווח ועוד.. וצוות הוראה מסור ומיומן בעל הכשרה אקדמית. 

 

בתוכנית נחשפים התלמידים לנושאים מדעיים אטרקטיביים כגון  אסטרונומיה, רפואה, פיזיקה כימיה ועוד.. מרבית התכנים הינם בהלימה לסילבוס המדעים של משרד החינוך וחלקם מהווה מסגרת העשרה והרחבה לתחומי ההתעניינות של הלומד. 

במסגרת הפעילויות המעבדתיות, התלמידים מתבוננים בתופעות מאתגרות, מנסים להסבירן באמצעות מגוון התנסויות שמטרתן פיתוח סקרנות בקרב "המדען הצעיר". 

 

כך, דרך חוויה והתנסות, מגלים התלמידים עקרונות מדעיים ולומדים ליישמם בחיי היום יום. 

 

מתחמי הטכנודע

בואו לחוות את המדע בפארק המדע, המשתרע על ארבעה דונמים של מעבדה מדעית חיצונית.

מוזיאון אינטראקטיבי המהווה חווית למידה תוך כדי משחק באמצעות חשיפה למגוון מתקנים מדעיים/

"סיור בחלל" המתרחש בפלנטריום של הטכנודע, המדמה את שמי הלילה.

מרכז לחינוך מדעי טכנולוגי המיועד לחטיבה הצעירה.

בואו להיות רופאים ליום אחד! היחידה לסימולציה רפואית- "בית חולים ללא חולים" . מוזמנים להתנסות במתן טיפול בסימולטורים המדמים מצבים רפואיים שונים.

תחנת רדיו אינטרנטית שמטרתה לקדם את החינוך המדעי טכנולוגי של דור העתיד לצד עשייה חברתית.

במעבדות הטכנודע התלמידים הופכים למדענים! חוויית הלימוד במעבדה כוללת ביצוע ניסויים ושימוש בציוד מעבדתי אמיתי, התנסויות משותפות והדגמות של עקרונות מדעיים מתחומים מגוונים. 

אור וצל

מהו צל? כיצד הוא נוצר ומה קובע את גודלו?

המפגש יעסוק בנושאים אלו דרך סדרת התנסויות מרתקות. נעמוד על ההבדל בין חומרים אטומים לשקופים. נפגוש במקורות אור מעניינים כגון: זיקוקים, מקלות זרחניים, ונבנה קופסת סוד עם חידה בצללית.

העשרה בתחום: תכונות של חומרים.

העולם בצבע

מהם צבעי היסוד? אלו צבעים ניתן ליצור מהם וכיצד יוצרים גוונים?

בעזרת כרומטוגרפיה של צבעים שונים, הילדים יכירו את צבעי היסוד: אדום - כחול - צהוב. נבין כי מקור הצבעים בצבעי היסוד ונלמד את סוד שילוב הצבעים ויצירת הגוונים.

העשרה לתכנית הלימודים: טכנולוגיה - עולם, מעשה ידי אדם, טכנולוגיות העוסקות בהפקה, עיבוד וייצור חומרים.

רואים עולם

כיצד אנו רואים צורות וצבעים?

בסדנה זו נכיר את חוש הראיה של האדם ושל בעלי החיים. נציע פתרונות טכנולוגיים המשפרים את יכולת הראייה: טלסקופ, מיקרוסקופ ואפילו משקפיים לראיית לילה. נתנסה בראיית תלת מימד ובמשקפיים המפצלים את האור הנראה למרכיביו.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא מערכות תקשורת בגוף.

על טעם וריח

כיצד אנו חשים בטעם ובריח ומהו הקשר בין שני חושים אלו?

במפגש נתוודע לחושים ונחקור את פעולת ההרחה. נלמד כיצד פועל מנגנון ההרחה וכיצד מבחינים בין ריחות שונים? נבין כיצד פועל מנגנון הטעמים על הלשון, מהם הקולטנים וכיצד מבחינים בין טעמים שונים.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא מערכות תקשורת בגוף

הכרת מוצק, נוזל וגז

מהם ההבדלים בין מוצק, נוזל וגז?

התלמידים יערכו סדרת ניסויים במטרה לחדד את ההבחנה בין שלושת מצבי הצבירה. נתוודע לגזים שימושיים כמו פחמן דו חמצני והליום ונסיק על ההבדלים ביניהם.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא שינויים בחומר.

מים וסבון

האם ניתן לנקות לכלוך שומני עם מים בלבד?

נכיר את תכונות החומרים “דוחי” המים ו”אוהבי” המים. נכיר את דרך פעולת הסבון, ממה הוא מורכב ואת תרומתו לשמירת הניקיון. לסיום נכין סבון בעצמנו!

מותאם לתכנית הלימודים בנושא תכונות חומרים.

צוללים קדימה

מה צף ומה שוקע?

מה משפיע סוג החומר ו/או הצורה? נחקור את תופעת הציפה והשקיעה של עצמים שונים ונבחן מה באמת משפיע על התופעה. האם זהו סוג החומר ממנו עשוי החפץ? אולי הצורה? היכן נכנס האוויר למשוואה? הפעילות תקושר לחיי היומיום ותלווה בהתנסויות משעשעות ומרתקות.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא תכונות חומרים.

מה מראה המראה?

גדול או קטן, מעוות או ברור, רחב, צר ואולי בכלל לא... האם כל חומר יכול להיות מראה?

על שאלות אלו ואחרות, נענה תוך התנסויות מהנות, שבמהלכן ילמדו על תכונות המראה וצורת ההשתקפות בה. בסוף הפעילות, יבנו התלמידים דגם מיוחד הממחיש את פעולת המראה.

העשרה בנושא חומרים.

בעקבות המים

מאין מגיעים המים שאנו שותים? כיצד הופכים אותם לראויים לשתייה?

נחשף באמצעות מגוון התנסויות אחר תהליכי טיהור המים ממקום מוצאם (כנרת, מאגרים) ועד הגעתם לברז. הפעילות תעסוק בסוגיות כגון: חשיבות המים לחיים, חיסכון במים ודרך למחזורם.

העשרה לתכנית הלימודים בנושא: צרכים לקיום יצורים.

לאן נעלמו הדינוזאורים?

האם באמת היו דינוזאורים ואם כן, לאן הם נעלמו?

נחקור ונכין מאובנים מסוגים שונים, נחשוף תגליות המוכיחות את קיום הדינוזאורים. נבין כיצד עובד פלאונטולוג ונתנסה בעבודת חפירה מרתקת. 

העשרה לתכנית הלימודים בנושא המגוון בטבע.

צבע כחומר

כיצד יוצרים צבע? כיצד מפיקים צבעי מאכל טבעיים?

נלמד על חשיבות הצבע בחיי היום יום ואף נכיר את אופי החומרים מהם מורכבים הצבעים. לסיום יכינו התלמידים מגוון צבעים לשימושם האישי, גם טבעיים וגם מלאכותיים.

העשרה לתכנית הלימודים בנושא מקור החומרים.

בריאות השן

כיצד נכון לצחצח שיניים וכמה זמן עלינו להקדיש לטובת צחצוח שיניים?

מה הקשר בין חומציות לשיניים? כיצד ניתן להגן על השיניים מפני חומצה? נגדיר מהו PH ונמדוד את ערכיו בעקבות אכילה. לסיום, נכין משחת שיניים. 

מותאם לתכנית הלימודים בנושא אורח חיים בריא.

מסע במערכת השמש

מי הם השכנים של כדור הארץ במערכת השמש? מהם מאפייניהם? האם יתכנו חיים מחוץ לכדור הארץ במערכת השמש שלנו?

במפגש יתוודעו התלמידים לגופים המרכיבים את מערכת השמש. בנוסף, יבחנו את מאפייניהם ויבצעו ניסויים הבודקים את התנאים בכוכבי הלכת האחרים.

המעגל החשמלי

כיצד מגיע החשמל לביתנו ומפעיל את הצרכנים השונים? מהו מעגל פתוח ומהו מעגל סגור?

התלמידים יכירו את מרכיבי המעגל החשמלי במהלך התנסות עם דגמים הממחישים את זרימת החשמל בבית. נלמד על התנאים הדרושים לזרימת החשמל ועל חשיבות המפסק בחיי היום יום.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: אנרגיה חשמלית והיבטים טכנולוגיים.

מבודדים ומוליכים

מהו חומר מוליך חשמל טוב ומהו מוליך חשמל גרוע? כיצד פועלת הנורה החשמלית ומהי נורה שרופה?

נכיר את הלד ואת שימושיו וכן את המצאתו של תומס אדיסון - הנורה. 

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: אנרגיה חשמלית והיבטים טכנולוגיים.

המגנט וסודותיו

כיצד פועל המגנט? מהי מגנטיות ומי גילה אותה?

נכיר את תופעת המגנטיות ונלמד על הכוחות המסתוריים של משיכה ודחייה. נלמד על החומר ממנו עשוי המגנט, נכיר תופעות כגון: 'קוטביות מגנטית' ו'שדה מגנטי' ונגלה כיצד הם משפיעים ומושפעים באמצעות מודלים מרתקים.

העשרה לתכנית הלימודים.

מה בוער?

מהי בעירה וכיצד היא מתרחשת?

נכיר סוגי גזים שונים ואת התנאים המשפיעים על הבעירה. נעמוד על ההבדלים בין ליבוי לכיבוי אש. הפעילות מלווה בניסויים מדליקים במיוחד!

העשרה לתכנית הלימודים.

כמו צמח בר

מהם מאפייני הצמח? כיצד מגיעים מים מהשורש לעלה? 

נצפה בחלקי הצמח ובתאים המרכיבים אותו באמצעות בינוקולר ומיקרוסקופ. נחקור את מנגנון העברת מים וחומרים בצמח - מהשורש לעלה, בניגוד לכוח המשיכה. בסוף הפעילות יכינו התלמידים "עציץ" מפתיע במיוחד.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: מערכות ותהליכים בצמחים.

שיטות הפרדה

כיצד נעזור לשף המבולבל שרצה לאפות עוגה מתוקה להפריד את המלח מהתערובת? וכיצד יפריד את שבבי הברזל (אותם חשב בטעות - לשבבי שוקולד)?

התלמידים יתנסו בהפרדת תערובות שונות על ידי שימוש בתכונה מבדלת. נתנסה בתהליך המדמה חקר ונכיר שיטות הפרדה מגוונות המשמשות כיום בתעשייה ובמחקר.

העשרה לתכנית הלימודים.

חיים במאדים

מהו הכוכב האדום? האם ייתכנו חיים על פניו?

נכיר את התנאים על כוכב הלכת מאדים ונערוך ניסויים הממחישים את תנאי האטמוספרה בכדור הארץ. בעקבות ניסויים אלו נסיק האם באמת ניתן לחיות על מאדים.

העשרה לתכנית הלימודים.

מסע במערכת השמש

מי הם השכנים של כדור הארץ במערכת השמש? מהם מאפייניהם? האם יתכנו חיים מחוץ לכדור הארץ במערכת השמש שלנו?

במפגש יתוודעו התלמידים לגופים המרכיבים את מערכת השמש. בנוסף, יבחנו את מאפייניהם ויבצעו ניסויים הבודקים את התנאים בכוכבי הלכת האחרים. 

מצבי צבירה ומעברים

מהם מצבי הצבירה? כיצד מבחינים ביניהם? מהם מצבי הצבירה של החומר? מה הגורם למעבר ביניהם?

התלמידים יכירו את מצבי הצבירה של החומר ויחקרו את ההבדלים ביניהם. הסדנה מלאה בהתנסויות והדגמות הכוללות חומרים אטרקטיביים כמו קרח יבש, חנקן נוזלי ועוד.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: איפיון חומרים.

אוויר תופס מקום - אטמוספירה

מהו האוויר ומהן תכונותיו? כיצד יודעים שהאוויר קיים?

נוכיח את קיומו של האוויר כחומר בעל נפח התופס מקום. באמצעות סדרת ניסויים מרתקים, נכיר את הרכב האוויר ותכונותיו ונחווה תופעות מחיי היום יום הממחישות את קיומו.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: תכונות ושימושים באויר.

מים חיים - הידרוספירה

מדוע חפצים יכולים לצוף דווקא על גבי מים? אם נכניס בקבוק מלא במים למקפיא מדוע הוא צפוי להתפוצץ?

המים הינם חומר בעל תכונות ייחודיות ונחשבים למרכיב החשוב ביותר הדרוש לקיום חיים על פני כדור הארץ. במהלך הפעילות נחקור את התכונות המיוחדות של המים ונעמוד על השוני בינם לבין חומרים אחרים.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: תכונות ושימושים במים.

היכן הצפון

כיצד מצאו הקדמונים את דרכם? מדוע פחדו הימאים להפליג לים הפתוח? איזה מכשיר טכנולוגי עוזר לנו בניווט?

נכיר מספר שיטות להתמצאות במרחב ולמציאת כיוון הצפון: בעזרת השמש, הכוכבים והמצפן. נבחן יתרונות וחסרונות של כל אחת מהשיטות. נבקר בפלנטריום ונכיר קבוצות כוכבים שיעזרו לנו במשימה.

*כולל ביקור בפלנטריום.

העשרה לתכנית הלימודים.

שלד ושרירים

איך נשמור על השלד שלנו? כיצד נכון להתאמן עם משקולות?

נכיר את מבנה מערכת השלד והשרירים ונערוך מספר ניסויים המאתגרים את מערכת התנועה. בנוסף, מאפשר השיעור להבין כיצד לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן בעזרת תנועה ויציבה נכונה.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: תנועה ויציבה.

מסע במערכת השמש

מי הם השכנים של כדור הארץ במערכת השמש? מהם מאפייניהם? האם יתכנו חיים מחוץ לכדור הארץ במערכת השמש שלנו?

במפגש יתוודעו התלמידים לגופים המרכיבים את מערכת השמש. בנוסף, יבחנו את מאפייניהם ויבצעו ניסויים הבודקים את התנאים בכוכבי הלכת האחרים.

בין אלסטיות לפלסטיות

מהי תכונה אלסטית?

האם ניתן להכניס שיפוד לבלון מנופח מבלי שיתפוצץ? האם ניתן לשנות תכונה של חומר? נלמד על ההבדל בין אלסטיול ולפסטיות. נכין מוצרים בעלי תכונות אלו ונחקור אילו שינויים פיזיקאלים יכולים להשפיע עליהם. 

כימיה של המזון

מהם אבות המזון? איזה מזון חשוב לאכול וכיצד יודעים מה הוא מכיל?

נכיר את אבות המזון, את חשיבותם לגופנו ואת האופן שבו ניתן להבדיל ביניהם ע”י חומרי בוחן כימיים (אינדיקטורים). נבצע בדיקה על מספר מוצרי מזון ונגלה מאילו אבות מזון הם מורכבים. לסיום, נכין שוקולד בריא העשוי מחומרים טבעיים בלבד.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: בריאות מזון ותזונה.

בין חום לטמפרטורה

מה קורה כאשר מעלים את טמפרטורת החומר? כיצד עובד התרמוסטט?

נבין כיצד העלאת טמפרטורת החומר גורמת להתפשטותו במוצק, בנוזל ובגז. בהמשך המפגש נעמוד על השימושים הטכנולוגיים של תופעה זו בחיי היום יום. הפעילות תלווה במגוון ניסויים מרתקים.

העשרה לתכנית הלימודים בנושא: חומרים.

מערכת הנשימה

מה גורם לאוויר לחדור לריאות? האם אנו שולטים לגמרי בנפחי הנשימה שלנו?

נלמד על מבנה מערכת הנשימה ונכיר את תפקוד הסרעפת. במהלך הפעילות יחקרו התלמידים את הנושא ובסיומו יבנו מודל המדגים את עבודת הסרעפת.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: נשימה.

משגרים טילים- חקר החלל

מהי חשיבות המצאת הטיל לחקר החלל? כיצד הטיל מצליח לצאת מן האטמוספירה?

התלמידים יכירו את החוק ה - 3 של ניוטון ויסבירו בעזרתו כיצד פועל הטיל וכיצד הוא מצליח לצאת מן האטמוספירה. הסדנה מלווה בהתנסויות מאתגרות ובניית דגם.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: חקר החלל.

מתכות

מהן מתכות ובמה הן מתאפיינות?

במהלך המפגש נערוך ניסויים שונים ונתוודע למגוון מתכות ולתכונותיהן המיוחדות. נאתר את מיקומן בטבלה המחזורית ונגלה כיצד הן מופיעות במצבן הטבעי.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: מתכות.

חכמים באנרגיה

כיצד מפיקים חשמל? מה ההבדל בין תחנות הכוח השונות ומהי התייעלות אנרגטית?

נכיר כיצד פועלת תחנת הכוח ונלמד על היתרונות והחסרונות בתהליך הפקת החשמל. נחקור מה הקשר בין בחירה נכונה של חומרים להתייעלות אנרגטית. לסיום נבנה פנס לד חסכוני במיוחד.

*מומלץ לשלב פעילות בפארק בנושא "הפקת אנרגיה".

מגלים חשמל

מיהו ארסטד? ואיך טעות אחת שינתה את כל העולם המודרני?

בסדנא נלמד ונתנסה בתפקידו החשוב של המגנט בתהליך ייצור החשמל. נראה את ההבדל בין מעגל חשמלי המופעל בעזרת סוללה (זרם ישר) לעומת החשמל המיוצר בחברת החשמל (זרם חילופין) ונקים רשת חשמלית כיתתית.

הסדנא היא המשך לביקור במרכז המבקרים של חברת החשמל.

אבודים במדבר - פיזיקה ומגנטיות

יצאתם לטיול במדבר, החל לרדת ערב וגיליתם שנגמר לכם הדלק במכונית והתרוקנו לכם הסוללות בטלפונים. כל מה שיש לכם זו חבילה גדולה של רכיבים חשמליים. כיצד תיעזרו בהם כדי לשרוד וכדי למצוא את הדרך בחזרה הביתה? התלמידים ילמדו על חשמל ומגנטיות, יכירו את השימושים השונים של המעגל החשמלי ואת חשיבותו בחיי היום יום ויבנו מכשירים שיסייעו להם לשרוד במדבר.

גלגולי אנרגיה

בשילוב אנרגיה בפארק המדע

מהי אנרגיה? כיצד נוכל לחוש בקיומה? ומדוע היא לא "נעלמת"?

סדנא עשירה בהתנסויות. במהלכה נעבוד בקבוצות ונחקור את נושא האנרגיה. נכיר את צורותיה השונות ועל ידי ניסויים מגוונים ומרתקים, נבין שהיא לא נעלמת.

*הפעילות מושלבת מעבדות ופעילות בפארק בנושא "הפקת אנרגיה"

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: אנרגיה סוגים, המרות ומעברים.

לראות את הקול

מהו קול וכיצד הוא מתפשט? איך נוכל לראות גלי קול בפעולה? האם ניתן לנגן על כוסות ומי שומע טוב יותר - כלבים או בני אדם?

על שאלות אלו ונוספות נחפש ונמצא תשובות ע"י חקירת התופעה הגלית של הקול. נעמוד על ההבדלים בין עוצמות הקול לגובה הקול ונפיק צלילים באמצעים שונים.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: אנרגיית קול.

מאפייני האור - שבירה והחזרה

ממה מורכב האור הלבן? מדוע ישנה השתקפות בחלון כשחושך בחוץ? כיצד עוברות קרני האור בתוך הסיב האופטי?

במפגש זה נלמד על תכונות האור ונכיר מושגים כמו “שבירת אור”, “החזרת אור” ו”החזרה פנימית גמורה”. הפעילות משלבת ביקור בחדר החושך במוזיאון המדע בו התלמידים מתוודעים לתגלית של ניוטון על הרכב האור ותכונותיו המופלאות.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: אנרגיית אור.

מיקרוסקופ - העולם הנסתר מעינינו

כיצד פועל המיקרוסקופ? מה ההבדל בין מיקרוסקופ לבינוקולר?

נלמד על חשיבותה של ההגדלה המיקרוסקופית לצורך הבנת תהליכים מדעיים. התלמידים יעבדו עם מיקרוסקופ, יכירו את דרך פעולתו ויכינו התקנים מיקרוסקופיים של תאים צמחיים, גבישי מלח ומיקרו אורגניזמים.

העשרה לתכנית הלימודים.

קבוצות כוכבים - גלגל המזלות. כולל ביקור בפלנטריום 

מה ראו הקדמונים בכיפת השמיים? מדוע סודרו הכוכבים בקבוצות? איך מזהים את קבוצות הכוכבים החשובות?

על שאלות אלו ואחרות, יענו התלמידים במהלך הפעילות, שבסיומה יבנו המשתתפים דגם של קבוצת כוכבים מגלגל המזלות.

הפעילות משלבת ביקור בפלנטריום.

העשרה לתכנית הלימודים.

תמיסות ומלחים

האם תוכלו להגדיר את המושגים מלח, מסיסות, מומס, ממס, תמיסה וגביש?

התלמידים יתנסו בהכנת תמיסות, תמיסות רוויות ורוויות יתר, יראו את השפעת הטמפרטורה על מסיסויות מלח בישול וסוכר ויבינו את הקשר בין תמיסה רוויית יתר ליצירת גביש.

העשרה לתכנית הלימודים.

הדם והלב

כיצד בנוי הלב? מה גורם לו לפעום?

נכיר את מבנה הלב ונאזין לפעימותיו. כמו כן, נבדוק כיצד משפיעה הפעילות הגופנית על תפקודו של הלב. בנוסף, נבנה דגם של סטטוסקופ אתו ניתן להאזין לקולות הלב והנשימה.

מותאם לתכנית הלימודים בנושא: מערכת הדם.

חכמים באנרגיה

כיצד מפיקים חשמל? מה ההבדל בין תחנות הכוח השונות ומהי התייעלות אנרגטית? 

נכיר כיצד פועלת תחנת הכוח ונלמד על היתרונות והחסרונות בתהליך הפקת החשמל. נחקור מה הקשר בין בחירה נכונה של חומרים להתייעלות אנרגטית. לסיום נבנה פנס לד חסכוני במיוחד.

*מומלץ לשלב פעילות בפארק בנושא "הפקת אנרגיה". 

חומציות הגוף

מהי חומציות? כיצד היא באה לידי ביטוי באזורים שונים בגופינו כמו העור, הקיבה והפה? מהו תפקידה של הזיעה ומדוע אסור לחסום את ייצורה?

התלמידים יתנסו בבדיקת רמת חומציות באמצעים שונים ויכינו משחת שיניים ודיאודורנט מחומרים טבעיים.

מגלים חשמל

מיהו ארסטד? ואיך טעות אחת שינתה את כל העולם המודרני?

בסדנא זו נלמד ונתנסה בתפקידו החשוב של המגנט בתהליך ייצור החשמל.

נראה את ההבדל בין מעגל חשמלי המופעל בעזרת סוללה (זרם ישר) לעומת החשמל המיוצר בחברת החשמל (זרם חילופין) ונקים רשת חשמלית כיתתית.

הסדנא היא המשך לביקור במרכז המבקרים של חברת החשמל.

מה צופנים הכוכבים - פעילות באסטרונומיה

מה הקשר בין כוכב הצפון לבין מדען מוזר שחי לפני 400 שנה? ומה הקשר בין כוכב הצפון למיקומה של מדינת ישראל על פני הגלובוס?

בואו להיות חלק ממסע מסתורי בין כוכבים, היסטוריה ומפתח אבוד. במסע תצטרכו לפענח חידה מסתורית, שתוביל אתכם אל מפתחות תיבת החידה. הפעילות משלבת בניית מודלים ועבודה בסביבה מתוקשבת בסגנון בלשי המעודדת סקרנות ויצירתיות.

בטכנודע אנו רואים חשיבות גדולה בשילוב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים במערך לימודי המדע והטכנולוגיה. בכדי לקדם זאת פיתחנו מערכים מיוחדים המותאמים לאוכלוסיות השונות: קוגנטיבית, תקשורתית ובעיות קשב וריכוז. צוות ההוראה של הטכנודע עובר השתלמויות מיוחדות על מנת להתאים את ההוראה לקבוצות אלו. צרפנו למטה את התכנים המותאמים לאוכלוסיות המיוחדות.

לבחירת תכנים וייעוץ יש לפנות לרכזת הנגישות בטכנודע - ענת אספורטס – גולדנר 

נייד: 052-5433941  |  מייל: anat.asportas@gmail.com  

בישול מולקולרי

התלמידים יתנסו בשיטות בישול חדשניות המשלבות בתוכן מדע וטכנולוגיה בהכנת אוכל.

קסמי מדע

התלמידים יתנסו בניסויים מעניינים הנראים כקסמים. השיעור מותאם למגוון גילאים ואוכלוסיות.

מצבי צבירה

התלמידים ילמדו על מצבי הצבירה והמעברים בהם תוך התנסויות מהנות. לדוגמא: התנסות עם קרח יבש, הכנת שוקולד ועוד.

מדעי הגוף

התלמידים ילמדו על החשיבות בניקיון הגוף, על עיקרון פעולתו של הסבון. יכינו סבון, משחת שיניים ושפתון נגד יובש.

העולם בצבע

כיצד יוצרים צבע? מהם צבעי הבסיס? התלמידים ילמדו ויתנסו בהכנת צבעים, ואף יציירו איתם.

המעגל החשמלי

כיצד מגיע חשמל לביתנו? מהו מעגל חשמלי פתוח? סגור? התלמידים יתנסו בהרכבת מעגלים חשמליים שונים וילמדו על חשיבות המפסק.

המגנט וסודותיו

כיצד פועל המגנט? התלמידים יכירו את תופעת המגנטיות וילמדו על תופעות הדחייה והמשיכה, תוך התנסות עם מגנטים המשולבים בדגמים שונים.

חול הפלא

התלמידים יתנסו במגע בחולות שונים, יתנסו בניסויים ויבחינו בהבדלים בין החולות, כגון חול שסופח נוזלים לעומת חול שלא נרטב, חול פולימר ועוד.

הכרת מוצק, נוזל וגז

מהם ההבדלים בין מוצק, נוזל וגז? התלמידים יתנסו במטרה לחדד את ההבחנה בין שלושת מצבי הצבירה.

הכנת ג'לים וסליים

התלמידים יתנסו בהכנת ג'לים בעלי מרקמים שונים (רכים וקשים יותר), מחומרים שונים יוכלו להשתמש בהם כמשחק.

צוללים קדימה

מה צף ומה שוקע? מה משפיע – סוג החומר או הצורה. התלמידים יתנסו בציפה ושקיעה של חפצים שונים. הפעילות תקושר לחיי היום יום.

סיור בפארק ובמוזיאון

סיור מודרך בפארק ובמוזיאון, מותאם לפי סוג האוכלוסיה.

אנחנו כאן לכל שאלה

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!
אנא מלאו את טופס - אנחנו כאן לכל שאלה